it ain't easy..

On a second thought, it ain't easy. One giga sure it ain't easy, it ain't all breeze, it ain't all waltz.



Tau kan, ni dari petikan mana? Dash-Anthem-Hlovate. Sori Hlovate amek sikit :) Dash tulis ni kenapa ye..?

Yup ! She changed. Towards the better. Tapi tau.. benda tu sgt susah. Sebab perlukan istiqamah dan niat yang betul.

Tapi betul la.. Novel dia ni semua inspiring kut.<bagi aku la..> At least dia dah dapat sedikit sebanyak pahala.. Sebab aku dah buat beberapa perkara. Al Mulk, tafseer (the love letters), aurat and etc laa..

Bukan nak riak what-so-ever.. Tapi nak kasi tau benda tu payah. Hari ni buat, esok tak buat. Takpela.. pelan2 kan?

Dan tambah payah pulak kalau surrounding langsung tak bagi sokongan moral. Huh ! I know someone.. a guy. Memang nampak terang nyata dia nak menyeru kebaikan <cehh> sekaligus perbetulkan diri dia. Tegur org mengumpat, aurat, akhlak etc. Dia pun tak perfect. Memang takde org perfect. Tapi why not kita try hard ke arah itu? Tak ke?

Tapi tulah.. norm kan kalau org yg suka menegur ni tak disukai org. Walaupun tegur dgn cara yg habis halus dah. Padahal hakikatnya memang perlu ditegur sentiasa pun. Kalau tak sampai bila2 pun tak sedar diri.

Last2 bila dah ramai taknak membantu, senyap terus macam tu aje. Sayang kan? Sifat istiqamah main peranan penting kat sini. <syllabus krgn SPM> Jati diri pun kena kuat jugak.

Aku pun payah jugak nak hidupkan budaya tegur-menegur nih. Dah kalau kawan sendiri suka mengumpat mencaci, duk sblh pulak tu.. Cemana? And she's the only friend la pun.. <bukan kau tau , La>

Pape pun, try lah. Kita cuba. Sama-sama. Aku pun dah berapa kali muka merah pasal kena tgur dgn adik sendiri. Dahlah adik, lelaki, depan family pulak tu ! Bayangkan ! Tapi memang sifat laki ni suka berterus-terang kan.. Nak wat camne?

Sekurang-kurangnya aku dah tau khilaf aku. Kita tak boleh nampak salah sendiri kan? <ye ke> :)

Comments

Popular posts from this blog

Remaja..

SIAPAKAH..? (part 2)

quotes 1